5 simple trin til at få styr på arbejdet med GTD

Indsamle
Indsamle
01

Indsamle

Indsamle alt der har din opmærksomhed

Indsamle alt der har din opmærksomhed

Brug en indbakke, notesblok eller en smartphone til at indsamle 100% af hvad der har din opmærksomhed. Lille, stor, personlig eller job-relateret - alle dine opgaver, projekter og ting to potentielt skal handle på.
Din hjerne er fantastisk til at få idéer - ikke til at opbevare dem!
Afklare
Afklare
02

Afklare

Afklare - tag beslutninger

Afklare - tag beslutninger

Tag alt det du har samlet sammen og spørg: Skal jeg handle på noget af dette? Hvis svaret er nej smider du det ud eller arkiverer det. Hvis svaret er ja skal du beslutte hvad den næste handling er. Tager handlingen under 2 minutter at udføre gør du det med det samme. Tager den længere end 2 minutter skal du vurdere om du skal uddelegere den eller tilføje den til din liste af næste handlinger som du kan foretage dig senere.
Organisere
Organisere
03

Organisere

Placér ting hvor de hører hjemme

Placér ting hvor de hører hjemme

Placér påmindelser om næste handlinger på de tilhørende lister. Disse kunne være baseret på hvor du befinder dig og/eller hvad du har ved hånden, for eksempel Opkald, Kontoret, Hjemme osv. Brug kun kalenderen til de ting som du skal udføre på en bestemt dag eller tidspunkt.
Reflektere
Reflektere
04

Reflektere

Gennemgå alle dine forpligtelser

Gennemgå alle dine forpligtelser

Se på dit system så ofte som du har brug for for at bevare overblik og kontrol over dine forpligtigelser. Lav en Ugentlig Gennemgang så du får et opdateret billede over alle de ting du skal tage dig af, så du kan se hvor du er med hver enkelt af disse og ikke behøver at lade hjernen håndtere det længere.
Udføre
Udføre
05

Udføre

Udføre - vælg hvad du skal nu

Udføre - vælg hvad du skal nu

Brug dit GTD-system til at tage gode beslutninger om hvad du skal gøre på et givent tidspunkt.

Beslutninger du kan stole på er de rigtige.

Dette er workflowet i Getting Things Done® (GTD) – hvordan lærer du så bedst at anvende disse 5 trin? Hvordan får du dem sat op, så du kan få et bedre overblik over dit arbejde og bliver mere produktiv og mindre stresset?

Vi leverer (som de eneste i Danmark) de internationalt roste GTD-seminarer, som er udviklet i samarbejde med de bedste i verden. Læs mere om dem her eller spring direkte til vores mest populære seminar: GTD Fundamentet.

Du kan også lære mere om de 5 trin ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, hvor du desuden modtager vores gratis e-bog om netop de 5 trin. Du kan desuden læse eller høre mere om GTD gennem interviews i andre medier eller se oversigten med alle vores artikler og nyheder om GTD og GTDnordic.


Vi bruger cookies for at gøre din brugeroplevelse så relevant som muligt. Læs mere her.